Friday, December 23, 2011

Η ιστορία του Chanel No 5 :The story behind Chanel No 5....

Συνυφασμένο με τον ερωτισμό,την κομψότητα,τον ίδιο τον οίκο Chanel και τη γυναίκα του '50 και του σήμερα το Chanel No 5 κατέχει ξεχωριστή θέση στην αρωματοποιεία..
Το διάσημο άρωμά της Coco,το Chanel No.5, ήταν το πρώτο που βγήκε στην αγορά από σχεδιαστή ρούχων στην ιστορία της αρωματοποιείας και οι ευθείες γραμμές του μπουκαλιού, το έκαναν να ξεχωρίζει από τα άλλα επιδεικτικά μπουκάλια αρωμάτων της εποχής εκείνης. Το Νο. 5 λέγεται ότι ήταν ο τυχερός αριθμός της Coco, εντούτοις η ονομασία του αρώματος επιλέχτηκε πραγματικά, επειδή ήταν το πέμπτο δείγμα. «Το Chanel No5 ακόμα ταξινομειται αναμεσα στα πέντε κορυφαια εμπορικά σήματα οποιουδήποτε σημαντικού καταστήματος», λέει ο Jean Hoehn Zimmerman, ανώτερο εμπορικό στέλεχος της Chanel, «η επιτυχία του οποίου οφείλεται στο άρωμα το ίδιο και την πολύ δημιουργική διαφήμιση πίσω από αυτο." Προς το τέλος της δεκαετίας του '50, η Mέριλιν Μονρό αποκάλυψε ότι το Chanel Νο.5 ήταν το αγαπημένο της άρωμά. Όταν ρωτήθηκε τι φορούσε στο κρεβάτι, αυτή απάντησε "δύο σταγόνες του Chanel Νο.5". Ένα μπουκάλι Chanel Νο. 5 πωλείται κάθε 30 δευτερόλεπτα.

Η Chanel το εισήγαγε το 1922. Από τότε έγινε και παρέμεινε δημοφιλές και παραμένει ένα κερδοφόρο προϊόν της επιχείρησης Chanel. Ο Pierre Wertheimer έγινε συνεργάτης της στην επιχείρηση αρώματος το 1924. Ο Wertheimer ήταν κύριος μέτοχος της επιχείρησης κατά 70%. Η Coco Chanel έλαβε το 10% και ο φίλος της Bader το 20%. Ο Wertheimer συνεχίζει να ελέγχει την επιχείρηση αρώματος μέχρι και σήμερα. Με το μίγμα του ylang-ylang και γιασεμιού (που καλλιεργούνται σε ειδικά λιβάδια, στη Γαλλία, που είναι στην κατοχή της εταιρείας), το διακριτικό art deco μπουκάλι και τη μινιμαλιστική συσκευασία του,το No5 παραμένει ένα ανεξίτηλο σύμβολο του οίκου Chanel και του δυτικού πολιτισμού αυτού του αιώνα. Η chanel αγάπουσε να αναφέρει την έκφραση του ποιητή Paul Valery που είπε ότι "μια άσχημα αρωματισμένη γυναίκα δεν έχει κανένα μέλλον." Τρία τέταρτα ενός αιώνα αργότερα, το No5 προφανώς συνεχίζει να είναι μια προστασία ενάντια σ’ αυτή τη μοίρα.



At the age of twelve, Chanel was handed over to the care of nuns, and for the next six years spent a stark, disciplined existence in a convent orphanage, Aubazine, founded in the twelfth century.From her earliest days at Aubazine, the number five had potent associations for Chanel. Aubazine had been founded by Cistercians, a Catholic order who placed great emphasis on numerology. The number five was especially esteemed as signifying the pure embodiment of a thing, its spirit, its mystic meaning. The paths, which led Chanel to the cathedral for daily prayer, were laid out in circular patterns repeating the number five.
Her affinity for the number five co-mingled with the abbey gardens, and by extension the lush surrounding hillsides abounding with cistus, a five-petal rose. It is noteworthy that the Cistercians, an ancient branch of Catholicism, derived the name of their order from this very flower.

In 1920, when presented with small glass vials of scent numbered 1-5 and 20-24, for her assessment, she chose the sample composition contained in the fifth vial. Chanel told her master perfumer, Ernest Beaux, whom she had commissioned to develop a fragrance with modern innovations:
"I present my dress collections on the fifth of May, the fifth month of the year and so we will let this sample number five keep the name it has already, it will bring good luck''




No comments:

Post a Comment